torsdag 3 juli 2014

Inser fakta

Har ägnat förmiddagen åt att tillsammans med min bror åkt till stugan och hämtat en massa saker till både mamma och pappa. För att sedan hälsa på mamma på lasarettet, handla åt pappa inför hans hemgång i morgon och nu slutligen så sitter jag med en sallad redo för min lunch.

Mamma berättade att hon hade full av morfin hallucinerat om min bror medan hon höll ett glas vatten i handen och hon hade sett honom framför sig med vatten rinnandes ned för händerna. Men i själva verket så var det hon som hade spillt ut hela glaset över sig och i sängen samt på golvet. 
Hjärnan blir lite konstig av alla mediciner!

Hon berättade också att hon kommer inte hem igen! Hon ska läggas in på endera Axlagården ( vård i livets slutskede ) eller Björkgården. Mamma är helt enkelt för dålig för att vara hemma mer och som hon sade: Hon måste ju inse fakta nu!

Det gör så ont inom mig att jag faktist inte vet vad jag ska ta mig till med det där onda. Jag vill inte förlora mamma! 
Det är som min bror sade i bilen att inget blir som det har varit och så är det ju. Inget blir någonsin mer som det har varit!

Lägger in en länk till en fin videosnutt från Axlagården och kan berätta att min mormor låg sin sista tid där. Även hon drabbad av cancer!

http://www.svtplay.se/klipp/1936530/pa-hospice-axlagarden-i-vasterbotten-tar-livet-slut  



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...