söndag 6 juli 2014

Lugn helg

Det har varit en lugn helg för min del! Jag har inte gjort speciellt mycket och bara softat, gått mina promenader och kopplat av. 
Var i dag till pappa och hälsade på en stund och passade på att klippa hans arma tånaglar. Två eller tre av dem lyckades jag faktiskt inte korta av då de var på tok för långa. 
Kan inte förstå varför det påminde mig om hundarnas klor ;-). Faktum är att jag avskyr att klippa deras klor och det tar mig en evighet att göra det. Dels för att jag ser ganska dåligt och dels för att jag är rädd att göra dem illa i pulpan. 

Pappa blev glad över besöket och mådde nog ganska så bra trots propparna och vätskan i lungorna. Han visade hur mycket bättre hans knä är och jag tippar på att han kommer hem inom en vecka. 

Mamma var inte så pigg på besök och på lite dåligt humör så det skippade jag i dag. 

J hade nog gärna velat ha barnvakt i helgen men jag orkade inte hur mycket jag än ville. Jag längtar enormt mycket efter mitt barnbarn men krafterna är helt borta hos mig.

Är inte riktigt säker på att min dotter förstår det om jag ska vara ärlig och hon blir nog lite besviken på mig. Det är inte lätt att vara alla till lags!

E har nu " sommarlov " från Vågen! Men hon ska träffa en samtalskontakt ändå under perioden som hennes ordinarie har semester. På torsdag ska hon och boendet på IKEA och ha kul!
På frågan hur läget var så fick jag ett svar att det funkar. Hon är hemma i alla fall och det gör mig glad.

Jag är sugen på att åka ut till stugan i ett par dagar men samtidigt så vill jag var nära mamma om det är något. Jag vill även kunna träffa henne så ofta som möjligt.




 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...