fredag 18 juli 2014

Nu är det nära

I eftermiddag fick jag ett telefonsamtal ifrån Axlagården där mamma ligger. De berättade att tillståndet har försämrats och att mamma i morse hade en väldigt lös mage och att hon inte har långt kvar. De hade försökt att nå min bror utan att lyckas.

Pappa hade varit där i morse och min mammas bror med fru och deras ena son var hos henne på dagen.

Jag smsade mina flickor och berättade för dem att deras mormor är sämre. J tog ledigt från jobbet och mötte upp E som var på stan och fick skjuts till Axlagården.

De är så fina med sin mormor! Sitter på varsin sida om henne och håller hennes händer och talar med henne. De tycker att hon verkar reagera ibland på deras röster, men hon är ju inte vid medvetandet direkt. Hör gör hon säkert ändå.

Jag är så fruktansvärt ledsen! Var tar man vägen med sin sorg, vad lindrar den....

E och hennes syster är beundransvärda, tappra och helt underbara med sin mormor. Hur länge de stannar hos henne vet jag ej.
Min bror har också varit hos mamma nu en sväng med sina söner men for sedan. Fråga mig inte varför men jag tror att han har svårt att se mamma döende.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...