fredag 18 juli 2014

R.I.P

Klockan 21 i kväll somnade mamma in med mina älskade flickor vid sin sida. De hade sagt till henne att de skulle hem och äta och sedan komma tillbaka. När de återvände så satt de med hennes händer i sina och sade till henne att de visste att hon älskade dem och pussade henne. Då tittade hon upp på flickorna, tog ett djupt andetag och somnade sedan in. Det var som att hon hade väntat på dem och de upplevde det som att hon var trygg med dem vid sin sida.

Jag har inte hunnit förstå innerbörden av det hela och är chockad. Skakade med hjärtklappning och tårar som flödade och klamrade mig fast vid A.

Nu kläs mamma fin med flickornas hjälp och sedan ska bårbilen hämta henne för färd till lasarettet. Nu börjar det här med begravning och allt. Hon ville brännas!

Men först så har flickorna plockat fina blommor och tänt ett ljus i sin mormors rum.

Älskade älskade mamma nu är du på molnen som ditt barnbarns barn säger ♥ Vila i frid! Vi ses!

Till mina underbara döttrar: Ni har varit helt fantastiska mot er mormor. Tack vare er så fick hon dö i trygghet!
Jag är så stolt över er och kommer aldrig att glömma ert mod och ert engagemang.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...