torsdag 31 juli 2014

Så tungt!

Jag gick en mil i dag med Daisy och egentligen är det fel ras för mig att dra med på en långis. Skulle ha haft en sprinter jag och inte en hund, som går en meter bakom mig ;-).

Gick förbi pappa också och han måde ju inte så bra! Han klagade på trötthet och är förstås väldigt ledsen. Det är inget han direkt visar men när jag brast ut i gråt efter att ha varit in i mammas sovrum, så fick han också tårar i ögonen. 
Det var jättetungt att gå in i hennes rum där alla hennes saker och kläder som hon har haft på sjukhuset och Axlagården stod kvar. Det luktade sjukdom i rummet och kläderna luktade mamma från hennes sista tid. 
Jag kände mig villrådig angående hennes kläder som var smutsiga. Skulle de tvättas eller slängas?! Valde det förstnämnda och ska köra i gång en maskin hos pappa under eftermiddagen. 

I tvättstugan hos dem hängde lakanen som jag hade tvättat upp åt mamma sist jag var där nere. Det brast för mig igen när jag såg dem! 

E skickade mig en MMS bild på kläder som hon har inhandlat till begravningen. De såg bra ut! Själv måste jag också köpa mig något att bära. Har ett par svarta byxor men behöver en tröja eller en skjorta också. Får se vad jag finner!

Det blir bara de närmaste som får närvara på begravningen och efteråt kommer vi att samlas på ett värdshus. 
Mammas urna kommer att hamna på Sandbacka tills dess någon av oss anhöriga hämtar den. 
Vad som sedan sker med askan vet jag ej!

Jag kommer inte ihåg om jag har berättat detta men dagen efter mammas bortgång så fick min ena dotter vara med om något underligt. Hon var på besök hos sin pappa och ensam hemma för tillfälligt. 
Hon satt i soffan i vardagsrummet när hon fick se lampan i hennes pappas sovrum tändas och släckas två gånger samtidigt som hon hörde knäppet som när man slår på strömbrytaren. 

Min dotter kände så starkt att det var hennes mormor som var på besök och blev aldrig rädd. Hon har inte varit speciellt mycket för att tro på det andliga, men efter denna händelse har hon ändrat åsikt.

 



 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...