torsdag 10 juli 2014

Samtal

Denna dag har rusat i väg trots att jag inte sov många timmar i natt. Efter min löp/ promenad runda så for jag ju till pappa och bäddade rent i hans säng, skurade toaletten och körde i gång den där maskinen med tvätt. 

Sedan hem, åt en lätt lunch och tog en tupplur på sofflocket för att där efter åka tillbaka till pappa och hänga upp tvätten.
Han pratade lite om det här med hemtjänst och är nog inne på det nu trots allt. 
Jag har mailat ett företag som är kopplat till kommunen som jag blev tipsad om. Kravet från pappas sida är att OM han ska ha hemtjänst inkopplad, så vill han inte att det är flera olika personer som kommer. 

Mamma har nu installerat sig på Axlagården och ringde i kväll för att berätta hur det var. Hon lät uppriktigt lättad över att vara där och var så nöjd över hur fint det var. 
Hon berättade att hon hade en 120 säng, en egen tv, soffa och en egen terass mot trädgården. 

De hade serverat hemlagad köttsoppa men först så hade hon tackat nej till den eftersom hon visste att hon inte klarar buljongen. Men det hade luktat så gott att hon ändå tog sig en liten portion och hör och häpna...åt upp allting! Hon hade njutit av maten och till efterrätt fick hon Frödinge ostkaka som hon tycker så mycket om men inte har kunnat äta på länge. 
Mamma berättade att hon hade blivit så lycklig över att kunna äta att tårarna hade runnit på henne. 

Hon berättade att man till och med få ha husdjur där och nämnde en schäfer, som hade varit på besök. 
Jag får kanske ta med mig Cindy som hon tycker så mycket när jag hälsar på henne framöver.

Hon bad mig även att ta med stickningen så att hon kanske om hon orkar kan sitta ute på altanen och sticka klart sin kofta. Det är ju bråttom med den sade hon * snyft *.

E vill följa med till veckan och hälsa på henne och J smsade och frågade hur det hade gått för deras mormor i dag.
De oroar sig så klart och är ledsna liksom mig över hur det är ställt med henne. 
E hoppades kunna följa med på måndag för att besöka sin mormor och var hon fortfarande inskriven på psykiatrin, så skulle hon be om permis.

Vi har varit hos ett par goda vänner på grillmiddag i kväll och det är så bra att vi bor nära varandra. Bara att ta cykeln och trampa i väg!
Gott var det och jättetrevligt!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...