torsdag 3 juli 2014

Sömnlös

Jag kan inte somna....vilket är ovanligt för att vara mig! Jag brukar alltid somna så fort jag har släckt lampan men kan däremot vakna tidigt och inte somna om. 
Tankarna går oavbrutet till mamma och hur illa det är med henne. Sorgen jag känner över att snart mista henne är övermäktig och jag har i dag gråtit mängder. 

Pappa ringde och berättade att efter klockan ett i morgon så blir han utskriven och bad om hämtning. Jag hänvisade honom vidare till min bror ifall något skulle inträffa. Brorsan är starkare än mig!
Nu kan det ju faktiskt gå bra den här gången för pappa och han verkar ha tränat upp sitt knä.

Jag talade om för honom att mamma inte kommer hem något mer och att hon ska in på Axlagården eller Björkgården framöver. Han hade inte hört något om det eftersom de inte har pratat med varandra på några dagar. 

Hon är knappt i det skicket att hon orkar prata! Åtminstone inte några långa stunder och sover igenom dagarna så gott det nu går med de smärtor som hon har. 
Mamma berättade i dag att förutom morfinplåstret som hon visade upp så får hon snabbverkande morfin var fjärde timme och att hon har så ont att hon ligger och räknar tiden till dess hon får nästa dos med smärtstillande. 

Vi hade med en tidning som hon får i brevlådan och en bok som min bror köpte till henne på morsdag. Hon orkar dock inte läsa vare sig en tidning eller en bok längre och det är just så pass att hon orkar med att personalen pysslar med henne. Det och inget mer! 
Så illa är det....

Pappa blev naturligtvis ledsen! Att veta att man ska förlora någon som man har varit gift med i 55 år måste vara outhärdligt. 

Min finaste vän B hämtade upp mig i eftermiddags! Vi for och käkade på en chinakrog och jag syndade faktist så här på en torsdag och tog mig ett par bärs till den goda maten. Gott gott!
Efteråt så for vi och provade lite kläder men det dröjer nog innan jag har råd att köpa mig lite nytt. Kul var det i alla fall och precis vad jag behövde för jag hade suttit och gråtit hela eftermiddagen.




 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...