tisdag 8 juli 2014

Stugbesök

Efter min sedvanliga mil i morse så åkte jag och min bror efter lunchen ut till stugan och grejade på. Tömde tunnan på vatten och rengjorde den, klippte gräset och plockade ihop lite kläder till mamma som hon ville ha. 
Det är ju tänkt att det ska bli Axlagården för henne så fort som möjligt och då vill hon väl kunna klä sig i sina egna kläder.

Hon berättade att hon hade tappat fem kilon i vätska och det är på både gott och ont att hon har förlorat i vikt. Inte bra ur det faktum att hon inget kan äta men bra eftersom hon har så pass mycket vätska i kroppen som jag tidigare har nämnt.
Mamma sluddrade lite i luren och lät småirriterad! Men det är ju förståeligt när hon är så sjuk. Tänk att behöva ligga inne i detta fina väder, att inte kunna kliva upp mer än som hastigast, att inte kunna äta på grund av illamående, att kräkas, må dåligt och ha en fruktansvärd smärta i kroppen. Som inte ens morfin biter på till fullo.

Pappa har kommit hem nu från lasarettet och verkar må rätt så bra. Han har fått en toaletthöjare monterad, en duschstol inställd i duschkabinen och mat finns i kyl och frys. 
Han har svårt att förstå att mamma inte orkar komma hem igen och låter lite irriterad över det. Han vill nog inte inse hur illa det är!

Snart kommer mitt barnbarn för att sova över! Det är ett tag sedan så det ska bli mysigt att träffa flickan igen. Hela morgon dagen stannar hon och blir hämtad då hennes mamma har slutat jobbet.
Jag har fyllt badbassängen med vatten så att tösen kan bada om hon vill. 

Lägger in ett kort taget i dag ute i stugan och på bilden syns Cindy som fick följa med. 
Hon är svår att lämna ensam då hon skäller övergivet och sorgset ( inte alltid men oftast ). 


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...