tisdag 1 juli 2014

Tjurig

Min käre far är lite tjurig måste jag säga! Han tänker åka hem från sjukhuset innan någon hemhjälp är fixad och han kommer minsann att klara sig själv så bra så. 
Visserligen så gick han riktigt bra på kryckorna men det är så mycket mer än så. 
Han ska ju klara att ta sig upp ur sängen, soffan, fåtöljen, toaletten och trappan. 
Men förhoppningsvis så går det bra!

Jag har gjort vad jag kan för att försöka övertala honom och mer kan jag inte göra. 

Mamma mådde något bättre i dag och har fått cortison för att intas oralt utöver det cortison hon tar i rumpan mot blödningarna. 
Dessutom så har hon börjat med morfinplåstren och när hon har extremt ont så sätter de in snabbverkande morfin till henne. 
Hon hade en lite bättre färg i ansiktet och hade fått i sig lite lax och potatis till lunch. 
Däremot så låg hon med påse för kisseriet och kroppen var väldigt svullen. Den vänstra armen speciellt förutom benen som en sjukgymnast skulle komma för att linda. 

De måste försöka få bort vätskan nu som mamma har i kroppen eller åtminstone trycka ned den eftersom den påverkar hennes hjärta. Något som de hade sett på en undersökning men som hon också kan känna. 

I morgon bär det av till Skellefteå! E ville stanna en stund i stan för att shoppa men tiden räcker inte till och det får vi ta en annan gång. Förresten så hörde hon sedan av sig igen och sade att hon inte har pengar till någon shopping. Än mindre jag har några!

Hon verkar må ganska så bra nu vilket är härligt! Kanske att medicinen har börjat på att verka eller något - jag vet inte....

I kväll har vi varit och snusat på en liten bebis som föddes den 23 juni. Söt som socker och helt underbar! Jättekul att det gick så bra och ett stort grattis till mammorna A och E-L.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...