söndag 20 juli 2014

Under tvång

Jag började undra när E egentligen ska skrivas ut igen då hon snart har varit inlagd i två veckor. Fick svaret att det vet hon ej därför att hon är där på tvång då hon hade vägrat att läggas in.

Jag blir bara så trött på det här eländet! Ungen blir inte bättre och åker in och ut på psyket med ångest och självmordstankar. Försöker förmå henne till att vilja söka till Lenagården ifall det skulle kunna hjälpa henne att bli frisk. Men hon vägrar att ens tänka på det!

E skulle i dag fråga en personal på boendet som är sångerska om hon kan sjunga som en bro över mörka vatten på begravningen. Men det glömde hon bort! Hoppas att Malin som hon heter kan och vill göra det.Tror i och för sig inte det men då har vi ju frågat i alla fall.

I dag gick det hela trettio minuter ( på ett ungefär ) som jag inte tänkte på mamma. Men annars så gråter jag i tid och otid. Tänkte i dag på stranden att när tårarna kommer så är det bra att ligga i vattnet och guppa. Där ser ingen när jag gråter!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...