tisdag 12 augusti 2014

Ångest

I dag har jag haft en jobbig dag! Det känns som att någon ska strypa mig och det är tungt att andas. Jag vet ju att det beror på mammas död, Es dåliga mående och oron för pappa. Men det är lik förbannat urjobbigt och jag hatar känslan inom mig. 
Det är förresten inte så ofta som jag har så här men när det har hänt något med E så har det blivit jobbigt. Nu är det ju allting på en och samma gång som gör det tungt.

Har inte orkat göra ett dyft i dag mer än att slänga blommorna som har stått ute på gården. Annars så har jag suttit vid datorn precis hela dagen och kollat billiga flyg och boenden i Thailand. Min flykt just nu!

E hörde av sig och hade lite krångel med en faktura som skulle ha varit betald den sjätte augusti. Dels har hon ju varit inlagd och dels så hade hon inga pengar så jag har betalat räkningen nu åt henne. 
Hon skulle eventuellt skriva ut sig själv snart trodde hon och då ska jag och min bror åka hem till henne, sätta oss ned och prata igenom god manskapet med E. Hur vi ska lägga upp allting!

J messade från Stockholm och var på väg till en tatuerare för att göra en godisskalle. Kanske inte precis vad jag skulle ha valt som motiv men det ska bli intressant att se slutresultatet, som hon skulle sända mig senare.

I morgon ska jag och min bror hjälpas åt på tomten hos pappa. Klippa gräset, rensa plattorna och städa lite i huset. Brodern lovade att hänga undan mammas jackor så att jag slipper se dem.





 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...