torsdag 14 augusti 2014

Epilepsi

Det blev en mil i dag med men benen är trötta och orkeslösa så det går inte så fort. Hoppas orken kommer igång snart!

I natt hade Vicky ett epileptiskt anfall igen! Det fjärde eller femte totalt men det har gått långt mellan gångerna. Ett år mellan de första två eller tre! Sedan fyra månader mellan två anfall och nu tre månader mellan det förra och det hon hade i natt. 
Känns inte bra att de kommer tätare och tätare men de varar inte så länge. Själva anfallet är ungefär i tre till fem minuter men sedan är hon orolig och darrar ett bra tag efteråt.

Känner mig lite trött nu i ärlighetens namn men ska roa mig med att skrapa gammal färg på uthuset som sedan ska målas om. Ytterdörren behöver också få sig ny färg men jag är inte så sugen på att måla det. 
Gjorde ett försök hemma hos föräldrarna för en tid sedan och blev verkligen inte nöjd. 

Pratade med barnbarnet för en stund sedan och hon utbrast JAAA när jag sa att hon skulle komma till mig på lördag och att vi då kunde ha myspys med popcorn. Den lilla donnan älskar nämligen popcorn ;-)

I kväll blir det att besöka E som jag nämnde i gårdagens inlägg. Hon skrevs ut från psyket i går och jag kan bara hoppas att hon mår så pass bra nu att hon blir hemma ett tag. 
Har tappat räkningen på hur många gånger hon har varit inlagd i sommar.Tragiskt!






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...