söndag 3 augusti 2014

Huvudvärk

Precis hela dagen har jag haft en helvetes huvudvärk där vare sig alvedon eller vila har hjälpt. 
Mitt barnbarn for hem redan vid halv elva tiden då hon skulle följa med sin morfar till hans föräldrar och det var nog lika så bra med tanke på hur jag mår.

Känner mig också deppig i dag och saknar mamma så det gör ont inom mig. Var förbi deras hus en sväng i dag för att leta efter pappas mobiltelefon, som han hade tappat. Bara att se hennes jackor hänga i hallen är jobbigt nog och det är så smärtsamt att förstå att mamma inte längre är i livet. 
Det känns helt sanslöst att aldrig mer få krama om henne, att aldrig mer få höra hennes röst och att aldrig mer få ta del av hennes kreativa och konstnärliga alster allt ifrån att sy fina kläder till att sticka tröjor, koftor och roliga figurer så som dem mitt barnbarn fick och även jag och A till jul.

Jag önskar så att jag fick veta att hon har det bra nu men känner jag mamma rätt så hade hon tusen gånger hellre velat leva bland oss i verkligheten än att eventuellt leva i himlen. Eller vad man nu ska tro om det där! Vad händer egentligen efter döden?! Är det som mamma trodde - att man dör och sedan är det inget mer? Eller är det som jag tror - att man lever vidare på något annat sätt? 
Får man någonsin ett svar på det?!

Skulle ha varit på middag i kväll men orkade inte fara! Längtar dock efter As mammas pannbiffar som är gudomligt goda och det tänker jag beställa som en rätt hon kan göra när vi kommer. En stående beställning!

Har klippt klorna på hundarna men gick bet på sporrarna på Cindy och Baltazar. Så det blir att åka till veterinären för att få hjälp med dem. Förbenat!

Bjuder på något som är sällsynt här ute på min blogg och det är nämligen en bild på mig, tagen i Turkiet.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...