fredag 22 augusti 2014

Inställd träff

Fick ett sms ifrån E där hon skrev att hon inte mådde bra och därför inte orkade komma till mig. Ringde då upp henne och dels hade hon vaknat redan vid fem i morse och dels hade hon ångest. 
Lilla fina E som ska ha det så där!! 

Skrapade lite färg på ute förrådet men nådde inte hela  vägen upp och har inte någon stege så avslutade jobbet. Bräderna är ju ruttna på sina ställen så egentligen skulle de behöva bytas ut men jag har inte råd att köpa några och jag vet inte om föreningen står för den biten. Hann inte börja på att måla innan regnet kom och sedan har jag bara sysslat här inne med tvätt och andra tråkiga saker. 

Någon eller några av tikarna hade pinkat i sovrummet endera i natt eller i morse. Det hör verkligen till ovanligheten nu för tiden så jag blev ganska paff. Skurade då alla golv också när jag ändå var i farten men förbaskade jyckar säger jag bara.

Har korkat upp en liten hutt så här på fredagseftermiddagen och ska snart börja med middagen. Jag skippade promenaden i dag men om någon månad blir det att börja på gym.Utöver de långa promenaderna. 
Fann ett billigt gym i stan som jag tror kan vara bra.

Lägger in en bild på den nya familjemedlemmen hos J och mitt barnbarn och avslutar inlägget med en skål till er alla läsare. Trevlig helg!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...