söndag 17 augusti 2014

Jag älskar dig

Mitt fina fina barnbarn och jag har haft det så mysigt ihop och i dag har hon varit jättego. Vi satt och käkade när hon flera gånger klev upp från sin plats, kramade om mig och sade att hon älskar mig.

Likaså när vi satt i soffan! Då skulle hon upp i famnen hela tiden och berättade för mig att hon hade saknat mig. 
När hennes morfar hämtade henne så protesterade hon med orden att hon aldrig får träffa mig mer.

Grejen är att jag har ju inte haft tid eller ork i samma utsträckning som tidigare till att umgås med flickan så mycket som jag gjorde förut. 
Men när jag märker hon hon har saknat mig så känner jag att jag måste och för den delen vill träffa henne oftare.

Nu torde det inte bli lika mycket att göra då mamma inte längre är i livet och pappas hemtjänst kör i gång till veckan. Det blir väl att handla åt honom och städa ute i stugan men tvätt och städ kommer alltså hemtjänsten att göra hädanefter.

I dag smsade E mig och berättade att hon funderar på att flytta från sitt boende. Hon vill bo i en egen lägenhet! Kanske en servicelägenhet av typen trapphusmodell där de har sin egen lägenhet men personal är i en egen lägenhet i samma hus eller ett annat hus i området. Så har jag i alla fall tolkat det som att det fungerar.

Jag lovade henne att kolla upp det där och har redan nu sänt en man på kommunen ett mail angående detta.
Så får vi se vad som händer! Det är säkert kö men då får vi se till att ställa henne i den kön. Es kompis bor i något liknande och det vore toppen om E kunde få bo i samma område.

Har suttit och kollat upp boenden i Thailand i dag med. Det är otroligt vad folk har bokat redan! Det verkar inte vara det lättaste att få tag i något vettigt till ett bra pris där det är två sovrum alternativt varsitt dubbelrum nära strand, med pool, lugnt område utan trafik, ac osv.

I morgon eftermiddag kommer E hit! Vi ska sätta oss ned och gå igenom hennes ekonomi och skriva några rader till tingsrätten som ska vara inkommet till veckan.




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...