söndag 31 augusti 2014

Lägenhet

Gårdagen blev supertrevlig med först ett besök hos före detta svägerskan som klippte min lugg. Efter det åkte jag vidare till min vän i byn jag bodde i tidigare. Han bjussade på en drink innan avfärd till min bror för att hämta upp honom. Han fick ta över chaffisjobbet!

Vi var slutligen hos mig i några timmar för lite förfestande innan middagen på Shanghai i stan.
Bästa stället i Umeå enligt min åsikt! God mat, bra priser och trevlig och service minded personal.

Jag fick i dag besök av min bror och E så att vi fick reda ut hennes behov av hjälp med bland annat det ekonomiska.

E vill ju flytta från sitt boende som jag har nämnt i tidigare inlägg. Hon skickade i går en länk på en trea som är till salu för utgångspriset drygt 1,6 mille och skrev följande ord: Man kan väl få drömma! Gulliga du - så klart man kan!! 

Vi checkar lite efter en tvåa med balkong till tösen  så har ni något tips på en lägenhet i Umeå ( gärna på teg ), så tipsa mig via min mailadress som ligger på min blogg i sidofältet.

I morgon kör pappas behandlingar igång som jag förstår det. Någon slags isotopbehandling plus hormoner eller vad det nu var. Tufft blir det i alla fall!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...