söndag 10 augusti 2014

Låna pengar

Jag och min bror pratade ju ihop oss i går om att åka till Thailand tillsammans över julen eftersom han inte heller vill fira den detta år.
Jag tog på mig att höra med vår pappa om han kunde tänka sig att låna oss pengar till resan. 

Nämnde det i dag till honom men han hade ingen förståelse alls för att vi vill i väg och inte har lust att stanna hemma. Jag ska fråga honom igen men tror inte att det är okey för honom, tyvärr!

I dag har varit en hyfsad dag men framåt kvällen så började tankarna på mamma ploppa upp igen och det är som ett stort tomrum inombords. Det är mycket nu som jag sade till As mamma och pappa. 

Har inte hört av E mer än lite spel på quizen! Orkar inte höra av mig själv heller utan som jag nämnde härom dagen så tänker jag låta henne vara ifred. I morgon börjar i alla fall Vågen igen, vet jag.

I morgon åker J till Stockholm med sin kompis i en vecka. Barnbarnet ska vara hos morfar men kommer också att sova här någon natt. 

Hon fick kläder och lite saker från min kusin som har en flicka på sju år. Det blev jubel när hennes mamma plockade fram prylarna. Bland annat så fick hon en prinsessklänning och en sänghimmel. 

Bifogar kort på tösen!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...