tisdag 19 augusti 2014

Märkligt

I går kväll åkte jag till flygplatsen och hämtade min dotter som har varit i den stora staden i en veckas tid. Skjutsade henne sedan hem till sig och när jag där efter var på väg hem till mig så hände en märklig sak.

Jag satt där i godan ro lyssnandes på radion samtidigt som jag tänkte på mamma, det vita arkivet och allt det där. Plötsligt så slår radion av och cd spelaren kör i gång i stället. Samtidigt som jag fick värsta gåshuden! 
Endera så var det något spooky över det hela eller så krånglar det tekniska. Hade varit intressant att veta vad det handlade om!

I dag tar jag det bara lugnt då det ändå är så dåligt väder ute. Men min bror kommer snart så att vi kan gå igenom lite saker tillsammans.

Pappa ringde och var på väg till stan då han skulle stråla knät i dag igen och hade blivit varnad för att det kan göra riktigt ont efter dagens behandling. Den skulle tydligen vara extra tuff! Han har fått en massa morfin utskrivet som min bror hämtade ut till honom i går men har ändå ont och kan knappt röra sig. 
För att vara nära sjukhuset ifall han råkar ramla igen så valde han att åka in till stan och huset. Klokt tänkt!

E hade mailat enhetschefen på boendet i går morse angående flytt till servicelägenhet och chefen skulle höra sig för. 
Det mail jag själv sände till en person inom kommunen hamnade tydligen inte rätt utan hos en man som har hand om missbruk. 

Hoppas att det ordnar sig fort för E!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...