fredag 8 augusti 2014

Medicin

Chattade lite med E i dag som berättade att hon har börjat med en ny sort medicin. Hon ville däremot inte säga vilken sort det är! 
E vet min inställning till det här med piller men jag förstår samtidigt när det kanske är ett måste för att överleva. Har bara så svårt att förstå hur vissa sorter kan få överhuvudtaget skrivas ut och för min del så handlar det också om rädsla för vad tabletterna ska göra med min dotter.

Ger de positiva förändringar hos henne så säger jag inte något om det. Men när de gör henne trött och off så känns det inte så bra. Jag kan bara hoppas på att denna medicin vilken sort det nu än må vara är till hjälp för flickan och att hon ska få må fint.

Har varit ute i stugan under eftermiddagen med min bror och möblerat om, städat lite och fixat med pappas säng. Han har dock tagit över mammas rum och säng! Känns inte så jättebra med tanke på att han blodar ned allting. Lakan, kuddar, dynor, golv....you name it! 

Dels är det en strålningsskada som ställer till det men även att han får sår på armarna av att ha skrapat upp dem gång på gång. Not nice!

Han var nöjd över gårdagen men missnöjd med sin egen insats när han läste dikten. Han blandade ihop meningarna lite, tappade något ord här och där och drog in mammas klocka i det hela och skämdes nog för det. Men vi tycker alla att det blev bra ändå! 

Till råga på allting så höll han på att falla som en fura där han stod i kyrkan snett bredvid mammas kista. Då han var klar med talet och skulle vrida på sig för att gå tillbaka till bänken. Det hade ju varit rent tragiskt om det hade hänt. Jag var snabbt uppe på benen för att försöka stötta och ta mot honom om han skulle ramla men jag inser samtidigt att jag inte hade haft en chans. Han är så tung!

I morgon ska jag, min bror och A gå ut och äta på en kinakrog. En vecka innan mamma dog så sade hon till mig och min bror att hon ville att vi skulle gå ut och käka och betala med hennes kort. Hon ville alltså bjuda oss! 
Nu tänker vi då gå ut i morgon och göra henne till viljes och vi ska förbanne mig skåla för / med mamma, where ever she is...

En låt tillägnad min älskade mamma som i kväll klockan 21.00 för precis tre veckor sedan somnade in.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...