onsdag 13 augusti 2014

Metastaser

Nu har vi fått veta varför pappa har så ont i sitt ena knä. De fann flera metastaser i det!
Röntgen gjordes då han låg inlagd för ca 1,5 månad sedan men de hade inte upptäckt tumörerna förrän nu. Klantskallar!

Det bådar inte gott att han har metastaser överallt men är ändå bra att han ska få medverka i studien som kör i gång i slutet på denna månad. Cellgifterna kommer förstås att ta knäcken på honom men han har inget att förlora på behandlingen. 
Cytostatika i kombination med hormonbehandling är vad som står på agendan vad jag har förstått. 

Det enda som förvånar mig är att enligt intervjun som gjordes med den ansvarige läkaren så ska de som medverkar vara i hyfsat god kondition i övrigt. Kan jag inte påstå att pappa är...

Han ska nu stråla metastaserna i sitt knä och hur de exakt gör kunde han inte säga. Men det är bra att det blir gjort.
Till veckan ska hemtjänsten komma igång hemma hos honom och i dag hade pappa och min bror ett möte med dem angående detta.

Glömde mobilen i bilen under 45 minuter medan jag var hos pappa i huset och hjälpte till med lite pyssel. När jag kommer ut och hämtar telefonen så såg jag att jag hade nio!!! missade samtal. 

Alla från E, J och deras pappa! När jag ringde upp dem så visade det sig att det ena marsvinet som J och mitt barnbarn rår om hade blivit sjuk och låg och flämtade orörlig i buren.

Jag sade åt deras pappa att fara med marsvinet till veterinären.
Han hade velat att E följde med i så fall eftersom hennes syster är bortrest. Men E är ju fortfarande inskriven på psyket så det gick inte.
Då bad han mig i stället men jag kunde inte heller, så det slutade med att han och vårt barnbarn for själva.
Hur som helst så dog Doris i bilen på väg till veterinären.

Mitt barnbarns första möte med döden hos ett älskat husdjur. Nu hoppas jag att de ger den en begravning som mitt flickan kan få medverka i. Det är viktigt anser jag!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...