fredag 1 augusti 2014

Middag

Har gjort en stek i ugnen som jag först brynte med salt, svartpeppar och vitlök. Får hoppas att den blir god! Till den ska vi äta potatisgratäng. Vi tar med käket till pappa och bjuder honom och min bror!

Pappa ska ut till stugan i morgon bitti för att sova över där och jag kan bara hoppas att han fixar det. Att han inte ramlar eller inte tar sig upp ur sängen, toaletten eller fåtöljen. Jag förstår hans längtan dit ut och hade själv velat vara där ute.

Vi har haft besök av As föräldrar samt bror som hjälper oss att bygga ett broräcke på framsidan. Jag tycker att det ser så ombonat ut med ett räcke som kommer att målas vitt och jag tror att det blir fint när det är klart.

Mitt barnbarn är kvar här men hennes mamma kommer snart för att hämta henne. 
Hon har varit på lasarettet i dag och det visade sig att hon har en cysta på äggstocken som måste opereras bort, att hon har en ovanlig bakterie i kroppen och att hon måste ringa kirurgjouren om hon fortfarande har ont i magen ( tarmproblem ) om en vecka.

Läste ett mail i dag på FB från en tjej som jag har känt sedan barnsben då vi har stugorna i samma område. Hon hade hört att min mamma har dött och ville beklaga sorgen. Hon skrev så fina rader om mamma, att hon var en av de mest fantastiska varma ärliga och kärleksfulla människor hon hade mött.

Pappa hade pratat med en av sina systrar i dag och oroar sig för bodelningen samt för hur han ska göra med mammas kläder. Vad som ska slängas och vad som ska sparas. Det kommer att bli så svårt för oss alla att ta itu med det där. 

 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...