måndag 4 augusti 2014

Minnestext

Jag har i kväll suttit och plitat ned en minnestext som jag eventuellt ska låta sätta in i vår dagstidning. Den är bara från mig till mamma <3.

Har även sänt ett mail till överförmyndarnämnden angående godmanskapet. Ville bara informera dem om vad Tingsrätten hade skrivit och att jag fortsätter att vara Es gode man.

Det slog mig i dag att jag inte har träffat E på flera veckor. Sista gången var när vi åkte till Skellefteå för att hämta marsvinsungen. 
Men på torsdag träffas vi ju igen även om det kunde ha varit under roligare former.

Vilken varm dag det har varit här i Umeå! Ingenstans har det fläktat och jag har ändå haft flera fönster öppna och altandörren på vid gavel. Sådana här gånger skulle jag föredra att ha en aircondition installerad i huset.

I morgon eftermiddag kommer mitt barnbarn för att sova över då hennes mamma jobbar kväll. I natt skulle hon dock sova hos sin pappa och i morgon under dagen skulle de till stranden. 

Min moster ringde i kväll och ville höra lite om begravningen. De skulle också sätta in en annons och lägga in: tänk på cancerfonder eller något liknande. Det är inget jag lade in i vår dödsannons då pappa inte önskade det.

Hon hoppades att vi ska komma och vara ute i stugan framöver. Självklart kommer vi det! Jag älskar ju det stället och känner mig så lugn och harmonisk där ute vid havet.

Det finns ett hav som ingen ser
Det finns en grav där ingen dör
Det finns en sol som ej går ner
Det finns en strand i varje själ.
Bo Setterlind





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...