onsdag 6 augusti 2014

Morgondagen

Pappa ringde förut i dag och bad mig att läsa upp dikten ur dödsannonsen i morgon på begravningen.
Det hade jag nog kunnat göra om det inte vore för att jag inte klarar av att stå och läsa inför folk. Speciellt inte när jag kommer att gråta hela tiden.

Vi har i kväll varit och tittat på kapellet där begravningen ska vara. Det gick inte att se så mycket av insidan men vi gick runt en stund bland gravarna. Det var större än jag trodde och jag vet att pappa har köpt sin plats redan. 
Förmodligen så kommer mamma också att ha en minneslund på samma ställe som honom.

Var även in en sväng i huset för att skura toaletten och röja bort på köksbordet samt torka det. Mina fastrar och farbror kommer först att anlända dit för att sedan slå följe med pappa till kapellet. Det är ju en fördel om det ser lite städat ut i alla fall.

Jag hade tänkt dammsuga och torka golvet hos honom ( vill säga hos dem men det är ju inte så längre ) men har inte orkat göra det. 
Grät hur som helst ännu en gång när jag kom in dit. Precis allting påminner om mamma och det gör ont....riktigt ont....

Har försökt att få tag i E sedan klockan 13 utan framgång. Hon har ej svarat på mina sms eller telefonsamtal och som alltid så ringer varningsklockorna hos mig.

Förmodligen så är det inget speciellt men jag blir ändå orolig. 
Jag känner så väl igen mönstret för när hon har gjort sig något så som skurit sig eller något annat tokigt och inte vill att jag ska veta hur det är ställt, så gör hon sig oanträffbar. 

Nu har jag kanske fel denna gång men har man levt med denna oro under så många år så är det inte bara att släppa och tro att allting är bra. Det har varit så otroligt många upp och nedgångar i hennes liv. 
Bra en tid och dåligt en tid, in på psyket, ut från psyket, överdoser, MAVA,  in och sy, in och limma och så vidare.

Det kan ju bara vara så att hon är och gör något med boendet, sin kontaktperson eller ledsagare. Hoppas det!!

Lillan har varit här sedan i går och vi hade det så mysigt tillsammans. 
I dag bakade vi en sockerkaka och mums vad smeten var god, tyckte T.
Mormor med ;-)

Fick precis veta av Es syster att hon är på psyket igen! I morse sade hon att det var bra och nu är hon där. Jag blir så ledsen! Never ending story!! Stackars E! 


Foto: Det är gott med sockerkaks smet tycker Tilda

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...