tisdag 26 augusti 2014

Paradiset

Har till slut funnit vårt kommande paradis ( hoppas jag ) där vi kan tillbringa vår semester i jul och nyår. Det första alternativet vi tänkte bo på kändes i slutändan inte så bra då de inte hade något område runt poolen att ligga vid. 
Detta typ av pensionat däremot har det och lite till och verkar jättetrevliga när man är i kontakt med dem. Det ska bli så härligt att åka i väg med kära bror och strunta i allt vad jul heter detta år. 

Kanske känns det bättre nästa år men jag har de sista åren inte känt speciellt för den högtiden. Visst är det mysigt med adventstakar och julgranar och den goda maten men jag kan lika gärna vara utan det också. Det kanske blir en tradition att åka bort över julen men då blir väl inte mina döttrar speciellt glada. 
Om de inte följer med ;-)

E är hemma nu! Jag talade med henne i förmiddags och hon var förkyld så hon skulle ta det lugnt i dag. Hon berättade lite om den som ogillar henne på boendet och det är ju så att personalen gör vad de kan för att få till hela situationen men det är nog inte så lätt med någon som har det funktionshindret, som denna person har. 

Jag sade i alla fall till E att om det blir för jobbigt så är hon välkommen att bo hemma till dess det löser sig med en annan lägenhet för henne. Vi har ju ett extra rum som mitt barnbarn brukar sova i som hon kan använda. 
Hon är säkert även välkommen till sin pappa eller syster för att sova om det krisar. De liksom mig vill ju Es bästa!

Jag skulle verkligen behöva klippa luggen nu! Stod i spegeln härom dagen med saxen i näven men fegade ur i sista stund. Kanske lika bra det för jag är urdålig på att klippa rakt och hade säkert strulat till det så att jag inte hade kunnat visa mig ute på minst en månad. 
Det känns liksom onödigt med en klipptid hos en frisör när det bara är luggen jag vill kapa. Före detta svägerskan skulle kunna hjälpa mig framöver. Hoppas bara att det blir snart för jag blir galen när luggen hänger ned i ögonen på mig. Använder diadem ibland men det ramlar bara av...

Här är stället vi har bokat:




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...