fredag 29 augusti 2014

Sex veckor

Blev utan internet i morse och kan bara surfa via plattan och mobilen till på måndag då jag hoppas att det ordnar sig. Tydligen hade området problem med it och för få ip adresser så jag och några till blev utan ip adress och internet. Tur att det finns it på mobiler!
I kväll klockan 21 satte jag kortet på mamma på mitt sängbord och tände ett ljus till minne av henne. Det är sex veckor sedan hon dog. Saknaden är stor och i dag har jag tänkt mycket på henne och gråtit en hel del. Speciellt när jag läste ett mail som mammas bästa väninna hade sänt mig. Hon hade pratat länge med mamma i telefonen på tisdag innan hon dog och på torsdagen hade de också pratat men då hade mamma haft en sådan jobbig hosta att de fick avsluta samtalet.
På fredagen hade en gemensam vän till dem båda ringt till mamma flera gånger utan att få svar och då hade hennes man ringt till pappa, som berättade vad som hade hänt.
Det gör så ont så ont så ont och jag önskar att jag fick chansen att prata med mamma igen.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...