fredag 15 augusti 2014

Som en liten fågel

Det som slog mig i går när vi besökte E var att hon såg verkligen inte ut att må så bra. Jag hade ju inte sett henne på ett tag och mitt hjärta snörptes ihop av ledsenhet över att se henne i det skicket. Jag tycker att hon såg ut som en skör liten fågel och upplevde henne som väldigt deprimerad. 

Jag vet inte om det är medicinen som hon nu äter som påverkar henne eller om det bara är det allmänna måendet. Ont gör det i alla fall att se henne må så där dåligt. 
Ändå antar jag att det är något bättre nu genom att hon är utskriven från psykiatrin men hur ska det då ha varit innan...

I dag är det fyra veckor sedan mamma gick bort och jag saknar henne så mycket. Hon finns i mina tankar nästan jämt.

När mamma hade hamnat på Axlagården så klagade hon på den kudde hon hade i sin säng och bad mig och min bror att åka och köpa henne en ny.
Sagt och gjort - vi for till en butik i stan och fann en tempur kudde till henne. Den var ruskigt dyr men hon älskade kudden från första stund och var värd det bästa. 
När min bror tog kudden, satte på örngott på den och bankade till kudden för att platta till allting, så skrattade mamma så gott åt hans iver över att få till det så bra som möjligt för henne. 
Det bär jag med mig....

Min bror hämtade kudden på Axlagården efter mammas död och har den nu i sin säng med hennes tvättade örngott. Ett fint minne av mamma!

En låt tillägnad vår finaste mamma!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...