fredag 15 augusti 2014

Strålning

Efter min promenad på en mil så for jag en sväng till pappa och handlade åt honom. 
Han såg trött ut och berättade för mig att på måndag och tisdag ( till att börja med ) ska de stråla hans knä. 

Hans läkare som för övrigt även var mammas hade blivit förvånad att röntgenläkaren ( antar jag att det var ) ej hade sett på plåtarna de metastaser som hade uppkommit i pappas knä. 
Det är väl hon som har ordnat så att strålningen kommer i gång så fort efter att hon och pappa fick vetskap om dem. Det är ju bara några dagar sedan men det var i juni när han låg inlagd som röntgen gjordes.

Jag och min bror har nu bokat flygresan till Thailand och kommer att bli borta i tre veckor. Boendet har vi inte fixat ännu men har några eventuella lägenheter alternativt radhus på gång. 

Pratade med E i dag och hon hade varit på Vågen. Hennes samtalskontakt har återkommit från sin semester men det var tal om att kontakten inte skulle fortsätta på Vågen. Däremot så kommer hon att fortsättningsvis jobba med E och vi får se vad det blir av det hela.

I morgon kommer lillan hit! Det känns som att det är ett tag sedan vi sågs då jag inte riktigt har haft orken över till flickan. 
Hon är så lättsam så det är inte där problemet är utan snarare att jag är mentalt slut av allting som har varit och är. Sorgen har sin tid även den!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...