onsdag 20 augusti 2014

Sweet Memories

Gick en mil i dag med Baltazar och halvvägs runt så började det att spöregna. Inte hade jag regnkläder på mig heller men det var uppfriskande och ändå skönt. 
Jag känner ingen större sorg över att sommaren är över utan för första gången så ser jag fram mot hösten. Vill liksom bara att tiden går så att sorgen efter mamma blir lindrigare.

I vinter har vi ju dessutom resan att se fram mot och både jag och min bror längtar fruktansvärt mycket till dess att vi ska åka. Vi kommer även att låta oss visas runt i Rayong och se de bostäder som är till salu. 
Främst lägenheter är aktuella för framtida boenden och det kan vara kul att se hur det ser ut i områdena där de ligger. 

E skulle till Vågen i dag och är hemma ännu så länge. Hoppas att hon inte behöver läggas in igen på ett tag eller allra helst aldrig mer, så klart.

Pappa strålades i dag med och har legat mest hela tiden både före och förmodligen efter. Hemtjänsten var där på förmiddagen berättade min bror. Det var premiär för dem! Hoppas att pappa blev nöjd men det vore väl tusan annars. 

I morgon ska jag och min bror åka ut till stugan och städa. Jag gissar på att det är ganska stökigt och smutsigt där nu.

Tog på mig en tröja i dag som mamma har stickat till mig. Jag har flera stycken som hon har gjort! Den luktade lite som mamma och det blev riktigt sorgligt där ett tag, med många fina minnen.














När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...