fredag 1 augusti 2014

Tingsrätten

Jag berättade ju härom dagen att de hade ringt till mig ifrån tingsrätten angående Es god manskap. 
Hon sökte i november 2013 en god man men det har tagit tid för överförmyndarnämnden att ta tag i det där. 
Nu visade det sig i ett brev som jag fick ifrån tingsrätten i dag att anledningen är att JAG är hennes gode man. 
Till saken hör att jag HAR varit det tidigare under ett år men att jag tyckte att hon klarade sig så bra utan. 

Jag sade upp mitt god manskap men tydligen så har det inte gått igenom som det ska och jag är alltså fortfarande god man till henne.
Jag uppmanades att komma in med en skriftlig åsikt om vad jag tycker om att hon vill " byta " till en annan god man.

Ringde E och berättade detta och jaaa....hon blev ju lika förvånad som mig om man säger så. Hon skulle fundera på hur hon vill ha det - om hon vill fortsätta ha mig som hennes gode man eller den som är tänkt i stället. 
Det lät som att hon ville ha kvar mig men vi får se....personalen på hennes boende som jag inte riktigt kommer överens med kan mycket väl anse att hon ska ha den andra kvinnan. Som de har tipsat henne om och som för övrigt är god man åt någon annan på boendet. 

J har varit och hämtat lillan bara en stund innan vi for till min pappa. Barnbarnet ville inte åka hem och frågade om hon får komma tillbaka snart. Den godingen!

Jag, min bror och A gick i dag igenom mammas saker som togs hem från Axlagården. Hon hade lite värdesaker som vi var tvungen att ta hand om. Det var så jävla jobbigt att gå igenom prylarna och tårarna flödade hos mig. Jag vill inte vara med om det här! Jag vill ha mamma i liv igen :(

I morgon ska jag då ned på stan och leta efter begravningskläder. Min bror tyckte att jag ska bära kjol eftersom det brukar vara så på begravningar och jag har varken kjol, svarta skor och en svart överdel. 

Läste något intressant: http://beforeitsnews.com/paranormal/2014/08/russian-scientist-photographs-the-soul-leaving-the-body-at-death-2473292.html

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...