måndag 25 augusti 2014

Utskrivning

Det lät som på E att hon tänker skriva ut sig i dag men jag vet inte säkert hur det blir. Jag kan ju tycka att det är bäst att hon är i sin hemmiljö men när hon mår så dåligt att hon är rädd för vad hon ska ta sig till så är psyket ett bättre alternativ.
Hon har vågen i dag men jag vet inte om hon for eftersom vädret har varit så dåligt och det spöregnade i förmiddags. 

Fick höra att det kan vara bland annat två anledningar till att min dotter inte längre vill bo kvar där hon är. En anledning är att de går igenom hennes väska när hon har varit i väg någonstans ( bara om hon mår dåligt ) och en annan anledning är att det är en annan brukare på boendet, som har ett ont öga till E. 
Jag förstår varför hon vill flytta då det absolut inte är roligt att känna sig illa omtyckt av någon och de bor ju rätt så tajta där. I samma korridor och allt!

Jag tycker även att personalen gör rätt som går igenom Es väska med tanke på att de är rädda att hon ska göra sig illa med något som hon har införskaffat. Det handlar ju om Es bästa!

Det kan ta tid innan hon får ett annat boende. Det finns några alternativ att ställa sig i kö på men det är viktigt att det blir rätt. Helst personal i samma hus som dessutom jobbar natt för så länge som E är självdestruktiv och har en sådan jobbig ångest så är det ett måste. 
Krisar det och E absolut inte längre vill vara kvar på sitt boende på grund av omständigheterna så är hon alltid välkommen hem igen. Men det vill hon nog inte! 

Det blev ingen morgonpromenad i dag heller! Regnet öste som sagt var ned och jag har inga stövlar och ett regnställ som inte håller riktigt tätt längre. Måste införskaffa nytt snarast! 

Tänk om det fanns en trappa upp till himlen så att jag kunde hälsa på mamma. Det vore väl något ;-)



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...