fredag 5 september 2014

21.00

Har suttit en stund i min ensamhet i sovrummet med ljuset tänt vid mammas porträtt. Klockan 21.00 fredagen den 18 juli somnade hon in och varje fredag vid den tidpunkten har jag en andakt för mig själv. 

Tiden sedan hon dog har varit tung som ni alla har förstått. Saken blir inte bättre av att min pappa är helkonstig i sitt humör nu för tiden. Naturligtvis så sörjer han mammas bortgång liksom både jag och min bror gör. Det är väl bara det att vi sörjer på olika sätt. Han blir vresig och håller känslorna inom sig medan jag gråter och ältar en massa.

Pappa fick ett kort på mamma men klarade nog inte av att ha det för han lade det på hennes huvudkudde i hennes sovrum. 

Kortet är detsamma som nedanstående foto!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...