lördag 27 september 2014

Barnvakt

Min ena dotter behöver plugga i helgen inför en tenta som hon har till veckan men jag kunde inte vara barnvakt i dag. 

Då frågade hon E till både lillans och mosters glädje :) De brukar ha så roligt tillsammans när de ses med att vara i lekparken och så vidare. Förra gången hade de gjort pärlhalsband också.
Det gör E gott att få umgås med sin systerdotter och i och med det få något annat att tänka på än bara sitt mående.

I går kväll hade jag en trevlig stund med mina vänner. Maten var det väl lite si och så med denna gång men nästa gång har jag kanske bättre ställt och kan ta en barbeque i stället. Kul var det i alla fall!

Pappa ringde i morse då jag var på väg ut på en långpromenad. Han behövde hjälp med att handla och få en frukost tillagad. Mådde inte så bra men jag tycker att hans arm och hand var mindre svullen så förmodligen håller pencillinet på att verka nu. Pappa ligger dock oftast i sängen och efter frukosten så återvände han till bädden. 
Han hade spillt ut saft på soffan och mattan i vardagsrummet som jag försökte att torka bort. Finsoffan till råga på allt! Ja mattan är ju fin den med - en orientalisk vävd matta.

I kväll ska vi dit med lite käk och dryck för att umgås med pappsen. Ett kg rostbiff och en massa gratäng! Min bror lär få äta så att han spricker - köp mat så att det räcker är hans standardreplik och nu jädrans får han stoppa i sig hur mycket han vill min fina bror.

Jag sover fortfarande urdåligt och vaknade vid två i natt. Kunde sedan inte somna om utan först under morgon timmarna slumrade jag till. Känner mig så klart väldigt trött i dag och får nog ta en powernap för att orka med kvällen.

Allting med oron för min dotter, sorgen efter mamma, funderingarna på var hon ska ha sin sista vila och oron för pappa sätter sina spår. Det är inte klart vad som sker med mammas urna. Vi är lite oense då min bror vill ha en plats att gå till. En egen plats och inte en askgravlund. Pappa tyckte att blir det ingen askgravlund så kan hon få vila på havets botten ( en km ut i öppna havet ), men det är min bror inte så pigg på heller. 

Vi talade om detta nu på morgonen och jag föredrar nog en gravplats på kyrkogården i närheten av där vi bor. En egen plats för henne med en gravsten. Där även pappa kan vila när han har gått vidare. Dit man kan gå och sätta blommor, tända ljus och sörja.






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...