måndag 22 september 2014

Bok

Jag har ju för länge sedan pratat om att ge ut en bok om hur det är att leva i en familj där någon är självdestruktiv och tanken är att det blir av till jul. Ordförande i föreningen kommer att hjälpa mig med redigeringen som förmodligen är ganska omfattande. Tankarna spånar på för fullt.... sedan så får vi se hur det blir i slutändan. Material finns det i alla fall gott om!
Liksom bloggen så förblir det anonymitet av hänsyn till anhöriga.

Har i dag klippt gräset för sista gången och plockat undan utemöblerna inför vintern. Det var endast två plus denna morgon så snart har vi Kung Bore på visit. 
For sedan till pappa och diskuterade mammas urnsättning som fortfarande inte är gjord. Vi har inte ens beslutat om var hon ska vila. Jag vill ha det gjort så fort som möjligt medan pappa tycker att det inte är någon brådska. Det skulle vara skönt att ha en plats att gå till, en plats att sätta en blomma på, tända ett ljus och gråta vid och bara vara i sina tankar...

E har i dag varit på en utflykt med Vågen och kom hem för en stund sedan. Heldagsutflykt blev det! Det hade varit kul tyckte hon. Bland annat så var de och tittade på hästar. E har alltid tyckt om kusarna och red som barn då hon hade tillgång till handikappridning. Efter ett tag så svalnade väl intresset och det blev lite för dyrt i längden för en ensamstående mamma att betala för ridningen. Dessutom så var hon nog lite smårädd för hästarna om jag inte minns fel.

Nu har hon lite andra intressen och ska börja i dans i höst. Hon brukar gå på danskurser och har även gått en teckenspråkskurs. E är inte bangen för fem öre vad det gäller att anmäla sig till kurser och gå dit själv. Kul att hon har ett intresse!!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...