söndag 28 september 2014

En tom plats

I går var vi hos min pappa och käkade middag. En massa rostbiff och gratäng som avrundades med en suveränt god tårtbit slank ned i magen. Det var trevligt att umgås men det var en tom plats vid bordet då mamma saknades.

Pappa var dålig som tusan och tog sig inte upp ur sängen utan hjälp av min bror som drog upp honom. Likaså efter middagen då han skulle gå i säng igen så i natt ( låg vaken ett par timmar ) var jag orolig att det skulle hända en olycka för honom. Att han skulle ramla i sina försök att ta sig till toaletten eller att han rent av pinkade på sig eftersom han kanske inte tog sig dit. Men under min promenad i morse så gick jag förbi honom och han hade varit uppe och ätit sin frukost och sedan lagt sig igen.

Han undrade hur det här ska gå....ja det undrar vi med! Vi är oroliga då det bara blir sämre och sämre ställt med vår pappa och han inte orkar något längre. Armen såg förjäklig ut igår kväll igen men nu på morgonen var den mindre svullen. Precis som i går morse! 

E hade haft det kul med systerdottern i går! De hade gjort pannkakor, sett på tv och varit på affären tillsammans. Till veckan behövde hon min hjälp med att ringa ett samtal till tandregleringen då ett slags band som hon har i munnen hade gått sönder. Både E och henne tvillingsyster har haft räls under några år för länge sedan och sedan fick de gummiband i stället samt en tandställning ( E fick det ). Nu har E bara kvar det där bandet! Det är lustigt hur det kan bli men för mig växte aldrig två tänder upp i käken och det är precis likadant för mina flickor. Hur man kan ärva....

Jag gick en mil i morse med Daisy! Det blev som sagt var mycket mat och dryck i går så promenaden var absolut nödvändig. Skönt var det också!

Senare i eftermiddag ska vi i väg och köpa mig en säng att ha ute i stugan. Den som jag nu sover i där är en mardröm för min rygg som jag har problem med. Jag vägrar sova en natt till i den! De rear ut sängar på ett ställe i stan så förhoppningsvis finns det kvar en till mig. 

Nästa helg åker vi ut till stugan och kopplar av med badtunneplask och god mat. Min bror kommer dit och joinar oss och passar på att skifta däck. Vilket jag också tänker göra då!

Tog en bild på slätten när jag var ute i morse. Det kryllade av fåglar som jag försökte fånga på kort. Skärpan är det lite si och så med men vyn går inte av för hackor.







När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...