tisdag 30 september 2014

Lasarettsbesök

Jag och min bror åkte till pappa och hälsade på honom på lasarettet där han nu är inlagd. Det känns skönt att han är under vård dels för sin arm och dels för den allmänna hälsan. 
De misstänker nu att han har en propp i den svullna vätskefyllda armen och i morgon skulle en röntgen genomföras. Vi talade med honom om att en vårdplan måste upprättas INNAN han blir utskriven eftersom det bara inte går att han åker hem igen utan mer hjälp. Han klarar ju ingenting längre!

Vi talade även med sjuksköterskan på avdelningen och satte henne in i hur det ser ut på hemmaplan och hon höll med om att en vårdplan ska upprättas och att han behöver mer hjälp. Men han måste vara med på noterna och det är han inte riktigt. Tyvärr! Hur kul är det att ligga på ett golv utan att kunna ta sig upp? Det kommer att hända igen och igen....

Har en sjuhelsikes huvudvärk i kväll där inte alvedon hjälper för fem öre. Hoppas att den är över till i morgon för då ska jag först hem till pappas hus och invänta hemtjänsten för att stanna där medan de städar. I 3,5 timmar! De har sådana regler att någon alltid måste vara hemma medan de är där eftersom det har förekommit stölder inom hemtjänsten. Jag kan inte påstå att jag är så väldigt taggad över att behöva stanna där i flera timmar medan hundarna är själva här hemma. Dessutom så har jag ett besök på hörcentralen i morgon eftermiddag.

Tog några bilder i dag under promenaden som jag delar med mig av. Även en bild på en belysning som föreställer en fjäril hänger med. Den fick vi av Veras matte och husse efter att vi hade varit hundvakt.






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...