onsdag 17 september 2014

Livets efterrätt

Efter att jag och E hade varit på banken i går ( ett besök som gick bra ) så hämtade vi mitt barnbarn som har sovit här i natt. Det är verkligen livets efterrätt att få barnbarn. 

Vi har på förmiddagen varit en sväng till min pappa och sedan bakat både en sockerkaka och chokladbollar. Mjölkfritt förstås eftersom lillans mage inte klarar mjölk. 

De har visserligen kört med mjölk nu en tid för att dels testa hur magen mår av det och dels för att det numera behövs ett intyg att lämna till dagis om matallergier och annan kost. 
Det märks direkt att mitt barnbarn får bekymmer men inte så att hon klagar över magont som tidigare. Däremot så fungerar nummer två inte så bra eller snarare för bra kanske jag skulle säga. 
Så det blir mjölkfritt även hädanefter för lillans del.

E blev av med pengar från sitt ena konto i augusti månad men först nu när vi gick igenom hennes ekonomi så märkte vi att det var draget en summa från ett företag som hon inte kände till. Ett utländskt sådant! 

Vi tog upp det med banken i går och det visade sig vara ett slags bluff företag som har varit i farten. E kan inte minnas att hon skulle ha varit in på den sidan och lagt en beställning och jag vet att det är totalt ointressant för henne att ge sig in på en sådan sida. Enda gången som E beställer på internet är när hon ska köpa kläder. Vilket inte är ofta!

Detta skedde dagen innan mammas begravning och då E hade dagpermission från psykiatrin.

Vi har gjort en reklamation och även en polisanmälan. Banken förskotterar summan men visar det sig att det inte blir något av denna anmälan så måste E betala igen till dem det de har förskotterat men även en straffavgift på 500 kr. 
Trots det så ville E göra en anmälan och reklamation eftersom hon så säkert vet att hon inte har beställt något. Kortet är nu spärrat för utlands och internet köp så att inga obehöriga roffar åt sig pengar som hon ändå har knapert av för jämnan.

Googlar man på företaget så dyker det upp warning warning och scam....

Till helgen åker E till en kompis i Sundsvall för att ha kul. Så väl värd hon är det! Jag hoppas verkligen att hon kan njuta och må bra under de dagarna.

Lägger in några kort på ett par dockor som mamma har tillverkat. Kläderna likaså!
Bjuder även på ett kort av mitt barnbarn <3










Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...