måndag 1 september 2014

Saknad

I dag gick jag först en mil med Baltazar på förmiddagen och efter lunch for jag till min pappa för att hjälpa honom tvätta och stryka några skjortor. Fick skruva och ha mig lite också när jag liks var där. 

Gick in till mammas rum och satt och grät en skvätt. Jag saknar henne så otroligt mycket och kan inte fatta att hon är borta.
Kommer på mig själv att ofta tänka att ja men det där ska jag berätta för mamma, det där ska jag fråga henne om och det där borde mamma ha...

När mamma låg inne på onkologen så hade hon tagit dit en kofta som hon älskade att bära. Vid en renbäddning så försvann koftan till hennes stora förtret och sorg. Den råkade följa med tvätten!

Härom dagen ringde personalen från Axlagården till min pappa och berättade att mammas kofta hade blivit skickad dit och bad en anhörig att hämta den.
Min bror for dit och hämtade koftan och lade den sedan i mammas sovrum. Bland allt annat som är kvar efter henne. 

Mamma var väldigt duktig på att organisera saker och ting, att styla om i rum, sy och sticka och så vidare. Det fanns nog inte mycket som hon inte klarade av. Se så fint sovrum hon hade. Gardinupphängningen, möbleringen och stilen i rummet har jag alltid tyckt om.
Ängeln som hon har gjort som hänger i taklampan hade hon satt upp för att kunna ligga i sängen och träna sina lungor genom att blåsa på ängeln. När den sattes i rörelsen av hennes utandning så var hon nöjd. 
Mamma hade dels astma och dels metastaser i lungorna och försökte stärka dem på detta sätt.







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...