fredag 5 september 2014

Sju veckor

I går var det en månad sedan mammas begravning och i dag är det sju veckor sedan hon dog. På något sätt så går tiden ganska så fort ändå och det är jag på ett sätt glad för men ändå är jag inte det. Helst så vill jag ju att det aldrig skulle ha hänt å andra sidan så är jag glad över att mamma nu slipper plågas mer. Hon led så in i helsikes mycket på slutet men bet ihop och klagade nästan aldrig. 

E skulle på Vågen i dag och verkar må hyfsat för tillfälligt. Hon var på bio i går och påminde mig om att det nog är dags att göra ett biobesök snart. Det var länge sedan och det är alltid så trevligt att se en film på en stor bioduk. 
Med popcorn i ena näven, en coca cola i andra näven och en bra film så blir det nog bra.

Har lillan nu och hon ska ju sova över till i morgon vilket känns jättekul. 

Hennes mamma sände mig ett sms att hon hade klarat omtentan. Så glad jag blir för hennes skull! Nu är det bara att köra på det här sista året och ge järnet. Två terminer kvar och sedan är hon färdig röntgensjuksköterska. Mamma hade så gärna velat vara med på hennes examen men hon är säkert med ändå - någonstans. I våra tankar är hon definitivt närvarande.

Se så mysigt mitt barnbarn och deras katt hade det i morse. Hennes mamma sände mig bilden!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...