måndag 29 september 2014

Sjukling

I morse kom lillan hit för att hon är febrig och inte kan gå till dagis. Vi myser och just nu ligger hon i soffan och ser på barnprogram.

Pappa ringde tidigare och bad mig komma för att det hade hänt en olycka i sängen med en kissflaska. Så jag och lillan åkte dit och passade på att ta bort gårdagens middagsdisk och tvätta upp madrassen samt körde igång diskmaskinen.

Han hade nog velat att vi stannade kvar och undrade om inte mitt barnbarn kunde ligga i någon säng där för att vila. Men jag har ju även hundarna att tänka på så det var uteslutet.

Vaknade i natt med hjärtklappning som satt i länge. Även när jag vaknade i morse så hade jag det och inte är det roligt inte. Jag har haft det sedan lördag kväll! Förmodligen är det lite för mycket nu med mammas död, den ständiga oron för min dotter och pappas sjukdom och oron för honom. 

Han behöver mer tillsyn och hjälp men är inte villig själv att ha det. Vilket gör det hela lite krångligare!

E skulle på vågen i dag! Jag tror inte att hennes pappa har talat med personalen och jag har inte heller orkat ta kontakt med honom för att höra efter hur det blev med den saken. 

Bjuder på en bild på sjuklingen som egentligen inte ser speciellt sjuk ut ;-)




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...