söndag 14 september 2014

Tala med himlen

Fick i går låna några böcker av kompisen som jag lunchade med. Bland annat tala med himlen av James Van Praagh. Den har några år på nacken men är läsvärd och ger lite aha upplevelser. Spännande bok!

Jag ska ut till stugan i dag och städa samt klippa gräset för att därefter hämta upp E innan hemfärden. Har lovat hjälpa henne med ekonomin så att hon får bukt med detta elände att aldrig ha några pengar kvar när två veckor återstår av månaden. 

E har alltid varit ekonomisk och lyckats spara ihop till olika saker genom åren som till exempel till en egen tv ( när hon fortfarande bodde hemma ). 
Därför förvånar det mig att hon inte längre har kolla på sina pengar men till stor del så beror det nog på att hon helt enkelt har mått för dåligt, att hon har legat inne på sjukhuset i flera omgångar och därmed fått extra utgifter och att hon har slösat lite för mycket.

I natt vaknade vi av ett oljud from hell! Jag blev skitskraj och hade sedan svårt att somna om. Dessutom så hade jag ont i magen vilket jag har haft nu i några dagar. Det är som kramper! Ska få en osteopat behandling senare i dag så kanske den hjälper även mot detta - vad det nu än är. 

Jag är en sån där fegis som bangar när det gäller gynundersökningar och har inte varit på en kontroll på sju åtta år. Inte ens på cellprovstagningarna! Det sista besöket var hur jobbigt som helst då barnmorskan inte kunde genomföra en undersökning just för att jag var så spänd. 
Efter det så har jag inte ens försökt men jag vet att jag borde....




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...