måndag 15 september 2014

Tandläkaren

Jag tog en promenad ned på stan i dag också eftersom jag hade en tid hos tandläkaren. 
Ett tandläkarbesök som började så bra med att jag inga hål hade och röntgenplåtarna visade inget konstigt. 
Men jag nämnde att det brukar ila i en tand när jag borstar tänderna och då tog tandläkaren en plåt på just den tanden. Som visade att det är en inflammation i två rotkanaler och att det måste ju åtgärdas. Med en eventuell dragning och brygga. 

Jag har inte råd att laga detta nu och måste be att få skjuta på det till någon gång i januari efter min Thailandsresa. Men jag är lite skraj att få tandvärk under resans gång då tandläkaren nämnde att det KAN börja göra rejält ont vid till exempel en utlandsresa om jag dröjer med att laga det. 
Då hade jag inte nämnt min kommande resa i december / januari. 

Måste ringa tandläkaren om någon vecka och höra vilken prisklass hon pratar om och vad hon tror om att jag väntar med att laga det till i mitten på januari. 

Hade mamma levt så vet jag att hon skulle ha hjälpt mig ekonomiskt med detta. Men å andra sidan så hade jag ju inte åkt till Thailand då. Denna resa gör ju jag och min bror bara för att vi inte vill fira julen i år ( den första utan vår älskade mamma ). 
Vi kände att ingen av oss skulle klara av det.

Jag har en väldigt låg sjukpenning och efter att alla räkningar är betalda så har jag ca 2000 kr kvar till mat och nöjen. Så då kanske ni förstår hur tufft det kan vara ibland att få ekonomin att gå ihop. Resor är egentligen inte något som jag har råd med, men som jag värdesätter mer än något annat och därför också prioriterar. Jag snålar in på annat och köper nästan aldrig några kläder, smink, skor osv.
Under min promenad hem ifrån tandläkaren så funderade jag till och med på om jag har något att sälja för att få in pengar till tandvården. Men det har jag inte!

I morgon ska jag och E till banken! Jag har talat med en kvinna som vi bestämde tid hos för att reda ut lite saker. Hon verkade må bra i dag vilket glädjer mig mycket.

Pappa ska i morgon in på lasarettet för att behandlas och visste inte om han skulle bli inlagd men trodde nästan det. Det är sista chansen att stoppa cancerns spridning berättade han. För hjälper det inte med denna behandling så är det kört.

Tidigt i morse runt femsnåret väcktes jag av Vicky som betedde sig väldigt oroligt och darrade. Jag förstod av hennes beteende att hon hade haft en epileptiskt anfall igen. Det förra hade hon för en månad sedan. Inte roligt!!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...