torsdag 18 september 2014

Trött

Jag är inne i en period igen när jag sover halvdåligt och vaknar fem halv sex på mornarna. Kan inte påstå att jag känner mig speciellt pigg. Drömmer och vaknar endera orolig eller med känslan av att bli besviken för att jag vaknade då jag var mitt i en dröm om mamma. 

Har gått en mil denna morgon med Troy i ett grådisigt väder. Det kändes rått ute och dimman låg tät ett tag, men promenaden gjorde vi ändå. Det är så skönt efteråt!

I eftermiddag åker då E till Sundsvall och jag har lovat att fara hem till henne i kväll efter middagen för att leka rörmokare. 
Hon hade värsta stoppet i handfatet såg jag när jag var förbi henne härom dagen. 
De boende har även blivit tillsagda att rensa sina avlopp för annars får de inte bo kvar.

Jag hoppas bara att jag lyckas rensa bort skiten för det var det värsta som jag har sett. Äckligt! 
Hade förstås föredragit om hennes pappa kunde göra det där men E sade att det är ingen ide att fråga honom för han kommer INTE att rensa något avlopp hos henne. 
Ja...då får väl mamma ställa upp som vanligt ;-).
Men jag ska allt vis E någon dag hur man gör så att hon kan fixa det själv nästa gång.

I morgon åker jag ut till stugan och kopplar av. Bada badtunna, basta, sitta vid brasan samt äta god mat och dricka god dricka står på måste göra listan. 
Jag funderade på att även plocka bort mammas kläder som ligger i byrån och i skåpet i hennes sovrum där ute, men bara tanken på det får mig att börja gråta.






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...