fredag 26 september 2014

What a mess!

I dag bidde det ingen promenad! Jag vaknade tre i natt och kunde sedan inte somna om förrän då det nästan var dags att kliva upp. 
Orkade helt enkelt inte genomföra en promenad med någon hund. 
Fick sedan besök av As föräldrar och bror som har byggt ett broräcke på bron. Det blev jättefint!

Var förbi pappa både i går och i dag! I går ringde han och bad mig komma för att han hade tappat ut sin mat på golvet och inte orkade ta upp den. What a mess! Tallriken i tusen bitar, mat utspridd på golvet och stänkt på tapeten och till och med på pappas ena toffel var det mat. 

I morse var det dags igen! Då låg han i sängen och nådde inte sina morfintabletter. 
Jag åkte dit och såg en riktigt risig pappa! Hans vänster arm och hand är svullen och röd ( en infektion som han har fått pencillin mot för tre dagar sedan ), han såg lite blåaktig ut runt munnen och han var verkligen inte pigg. 
Orkade inte ta sig upp ur sängen när han skulle dricka vatten så jag fick hämta ett sugrör som lyckligtvis fanns kvar i mammas rum på en av de näringsdrycker som hon fick. Ja allting står ju kvar där inne som att hon fortfarande levde....

Han lyckades spilla vatten i sängen men det må vara. Sedan fick jag hämta astmaspray, nässpray och pencillinet till honom. 
Jag hoppas att han har tagit sig upp ur sängen under dagen. Han skulle fortsätta ligga kvar då jag gick!

Jag blir orolig över hans tillstånd och ser armen inte  bättre ut i morgon så måste han ju besöka en läkare igen. Han hade varit på onkologen och i den vevan visat upp armbågen som var det enda som var svullet då. Nu är det alltså halva armen och handen!

I kväll ska jag ut och käka med två av mina allra äldsta vänner och det ser jag verkligen fram mot. Var gräsligt trött tidigare i dag men tog en powernap och känner mig nu något piggare. 
Tänkte först ta en promenad ned till stan ( sju km ) men vädret är så dåligt att jag skippar det.

E har varit på vågen i dag och mådde bra enligt henne själv. Hon köpte sig en snygg vinterjacka i går när hon var på stan med sin ledsagare. Eftersom E ser dåligt ( hon har en hjärnsynskada ) så har hon rätten att ha en ledsagare. 

Lägger in en bild på broräcket och är som sagt var supernöjd med resultatet. 

Har förresten betalat in det sista på min och min brors Thailandresa. Nu får vi börja på att räkna ned dagarna!

I kväll är det tio veckor sedan mamma dog! I går hade jag en väldigt tung dag och sorgen kom över mig medan jag var ute och gick. 
En lastbil susade förbi mig nära nära och jag tänkte för mig själv att så lätt det skulle vara att råka svepas med av draget efter de tunga lastbilarna. Jag tänkte att träffas man av en sådan så dör man knall och fall. Men att man då kanske bara skulle hinna känna en smärta och sedan var det slut. 

I samma stund  de tankarna kom över mig så kände jag en lycka som var obeskrivlig - en känsla av att jag då skulle få återse mamma igen. Jag tror ju på ett liv efter döden men vill ändå leva livet fullt ut och jag vet också att sorgen kommer att lätta med tiden. Det gör bara så förbannat ont mellan varven och jag saknar henne väldigt mycket. 


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...