måndag 27 oktober 2014

12 Septemberrörelsen

I går kväll beslutade jag mig för att gå ur styrelsen i 12 Septemberrörelsen. Det känns som ett bra och genomtänkt beslut då jag nu vill tänka mer på mig själv och de mina. Jag önskar föreningen all lycka till och hoppas att den med tiden växer. Tack för det gångna året!

E mådde inte alls bra i går men såg fram mot att träffa sin samtalskontakt i dag och tycker själv att hon får hjälp på psykiatrin när hon är inlagd. 
Vad exakt för hjälp hon får vet jag icke men det är säkert medicinering och samtal med personalen samt att jag antar att hon känner en slags trygghet på avdelningen. 

Snart blir det en långpromenad med Daisy och en sväng förbi pappa för att ta in tidningen till honom och kolla att han tar sig upp ur sängen. 
Han hade nämnt för min bror i går igen att han är osäker på hur länge till han orkar med allting. Min bror tog då återigen upp att om bara pappa vill så kan vi ordna mer hemhjälp till honom. Vi kan även fixa så att han kan få komma till ett korttidsboende något han skulle fundera på.







När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...