söndag 5 oktober 2014

Bilder

Har haft en skön och avkopplande helg ute i stugan med bastu och bad i kannibalgrytan, med god mat, god dryck och trevligt sällskap.
Nu har vi dock tömt tunnan på dess vatten och gjort vinter. Stugan kommer vi så klart att besöka ändå men något mer bad i grytan blir det inte förrän till våren. 

Utemöblerna har åkt in och vinterdäcken på inför det som komma skall. Hösten är en fin årstid med löven som skiftar färg och den klara luft som råder. 
När bladen väl har fallit av så att grenarna spretar kala känns det inte lika härligt och då kan jag faktiskt känna lite vemod till dess snön har kommit och lagt sig.

Vi for till pappa och tog ett snack med honom om mammas viloplats. Inget har hänt ännu och snart har det gått tre månader sedan hon dog. Han blir bara irriterad över att vi " tjatar " som han tycker om var hon ska ligga. 

E är så klart kvar på psykiatrin och hade just sovit en stund. Hon är ofta trött nu för tiden! 

Jag och A diskuterade det här med psykiatrivård och bältning. Ett sätt som jag har svårt för! 
Jag är inget proffs på vad som är rätt eller fel inom behandlingsformer, medicinering, bältning, tvångsvård osv men jag känner så starkt inom mig att det är fel med mycket av det som sker runt E. Tack och lov ingen bältning så vitt jag vet och det enda jag vill är att hon blir frisk. 

För jag är allvarligt orolig för henne! Rädslan för att mista henne är så jobbig att ni anar inte och maktlösheten inför att ha en dotter som mår som henne utan att kunna göra något är galet betungande.  

Lite bilder lägger jag ut till er läsare! Vicky var förresten dålig i helgen och troligtvis så har hon satt något grässtrå i halsen. Hon har kräkts, kraxat och hostat sedan fredagskvällen.

Hon kräks inte längre men kraxar och har sig gör hon fortfarande. Blir det inte bättre så måste vi förstås besöka vår veterinär men hoppas att det ger sig av sig själv. Som ni kan se så var min väska poppis hos tikarna!










Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...