onsdag 15 oktober 2014

Bilder

Jag gick en mil med Troy i morse och det var så härligt ute. Ett par minusgrader ( lite halt på sina ställen dessvärre ), solen som kikade fram allt eftersom och frosten som gnistrade så vit. Riktigt tjusigt var det!

Traskade förbi pappa i vanlig ordning! Tog in tidningen åt honom eftersom han inte längre orkar det. Han låg kvar i sängen och var inte alls pigg! Han svarade att det var dåligt när jag frågade honom och att han hade ringt efter hjälpmedel då han inte tar sig upp ur sängen. 

Jag berättade för honom att i går eftermiddag satt jag och min bror och ringde runt till olika personer inom kommunen för att ordna med hjälp till honom. Att på fredag kommer en arbetsterapeut hem till honom för att ta sig en titt på vad som kan tänkas behövas.
Vi har föreslagit en sjukhussäng, en ramp på bron och själv vill han också ha en slags hissanordning från övervåningen ned till källarplan. 
Dock så tror vi inte att det behövs då han aldrig är där nere. Det finns ingen tv där längre och endast när det var som varmast så sov han där i somras. 

Snart kommer pappa ändå att behöva flytta till ett särskilt boende men till dess så måste vi ordna så att han får den bästa hjälpen hemmavid. 
Till saken hör att i dag är hemtjänsten hos honom för att städa och en av dem ringde faktist till mig just för att prata om detta. 

De hade ju sett hur dålig pappa var i dag och ville diskutera med oss om att se till att han får mer hjälp. Pappa är väldigt tjurig och tycker själv att han behöver ingen hjälp. Ibland...men ibland så vill han absolut ha det! Knepigt det där! Det är lite som med E som inte förstår sitt eget bästa alla gånger och inte vill ha hjälp. Eller det vill hon ju men inte någon annanstans än i stan. 

På tal om E så ringde hon till mig i går kväll och berättade att när hon hade loggat in på sin dator med sin sticka, så dök det upp en ruta där det stod att hon hade fått en faktura från ett företag skickad till sin mailadress. 
Grejen är bara att hon aldrig har hört talas om företaget, aldrig tidigare har fått ett meddelande på det sättet via stickan och inte ens vet vilken mailadress fakturan skulle ha skickats till. 

Jag hänvisade henne vidare till pappan eftersom han är mer duktig på sådana saker än mig men nog är det väl konstigt. Skulle det vara en faktura som ligger någonstans så får vi naturligtvis bestrida den och göra en polisanmälan - IGEN! Den andra ligger hos dem då över trehundra kronor hade dragits från hennes kontot från ett företag i utlandet. Som hon aldrig heller har hört talats om.

Lägger ut några bilder från bland annat gårdagens köttbullskok och lite annat från promenaden i morse. Jag gjorde förresten köttbullar på 800 gram och frös in för att i eftermiddag åka med dem till pappa. Så kan han tina upp och äta riktiga hemlagade köttbullar och inga färdigproducerande knastriga och äckliga ena, som knappt går att äta.

Det snöade lite i går och jag kunde inte låta bli att fota första snön, som dock försvann lika fort.

Grabbarna bus får också hänga med på bild!









När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...