lördag 11 oktober 2014

Brev

Jag har suttit en del på internet och surfat runt efter olika behandlingsalternativ, hem osv. Det finns en uppsjö av dem men verkar mestadels vara i södra delen av Sverige och upp till 25 år. Vi det vill säga jag och Es pappa är överens om att det här inte längre håller och att något mer måste till för vår dotter. Vi kan inte blunda för hur hon mår och själv vet jag säkert med mig att OM hon skulle ta sitt liv en dag och jag inte har gjort vad jag kan för henne - då skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv! Nu säger jag inte att det ska hända men risken finns alltid, tyvärr!

E förstår nog vårt tankesätt och vår rädsla längst inom sig men är rädd för förändringar och orkar inte vare sig prata om sina problem eller höra oss resonera med henne om dem. Då stänger hon ned och gör sig onåbar!

Hennes pappa ska på mötet på måndag för att träffa dem som företräder vågen där vår dotter är ett par dagar i veckan på halv fart. Jag själv varken kan eller orkar sätta mig och diskutera men lovade honom att skriva ett brev som han kan överlämna till dem. 

I morgon ska jag sätta mig ned och författa mina innersta farhågor och tankar, våra önskningar för vår dotter och förhoppningsvis så tar de till sig lite av det vi har att komma med. Lika så att de kan berätta för Es pappa om verksamheten och hur det går för vår flicka.

Det vi båda är överens om är att vi ALDRIG GER UPP E! Den överläkare som var med på vårt möte med verksamhetschefen för ungefär ett år sedan sade vid ett tillfälle att det inte är säkert att vår dotter någonsin blir ångesfri. 

Något som jag som mamma vägrar ta till mig! Det är lika med att ge upp min älskade flicka. Låta henne må dåligt och fortsätta skära sig och ha ångest. Nej! Jag kan inte tro på att hon aldrig blir frisk. Med rätt hjälp så kan hon säkert övervinna detta förbannade självdestruktiva beteende som har drabbat inte bara henne utan hela familjen. Så många år som har gått till spillo! 

12 Septemberrörelsen har fått en förfrågan om ett samarbete med RSMH ( Riksförbundet för social och mental hälsa ). Vilket låter väldigt intressant! Vi får se vad det blir i slutändan! Vi har även en shop i föreningen som jag nämnde där det går att köpa halsband och likaså vår ordförandes egenskrivna bok. Kolla in shoppen och stöd oss gärna:

http://12september.tictail.com/




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...