måndag 20 oktober 2014

Denna förbannade trötthet

Som alla vet så är det viktigt att röra på sig och det gör jag då sannerligen. Frisk luft och motion får jag verkligen gott om dagarna med en mil under sulorna nästan varje dag.

Men det tar verkligen emot många gånger! Den här tröttheten jag känner är inte nådig. Det gör ont i kroppen och varje del känns som den är fylld med bly. Jag måste sova en stund varje eftermiddag och sover då tungt som bara den. 
Känner mig ändå trött resten av dagen! 

Har som sagt var beställt järntabletter och antar att det är avsaknaden av järn som gör mig så här galet trött. Det i kombination med allting som har varit för det kan nog göra vem som helst trött. 

Jag kan inte påstå att jag känner mig deppig eller så och är förresten inte den typen som blir deprimerad, men jag kunde ju ha blivit. Det hade inte varit konstigt med tanke på Es sjukdomsbild sedan flera år tillbaka, mammas cancer som tog henne ifrån oss och pappas cancer som bryter ned honom bit för bit.

Jag ser fram mot att få känna mig lite piggare och fylld av energi och hoppas att järnet ska göra lite skillnad i alla fall.

Jag är så glad! Jag tappade ju bort busskortet i fredags under min promenad på väg från tandläkaren när jag skulle gå hem. Gick då in på min sida på internet och spärrade kortet och i dag läste jag mig fram att jag kommer att få ett nytt kort laddat med de resor som jag hade kvar. Det var minst tolv resor! Vilken lättnad att det blir ersatt!

E har varit på vågen i dag och i morgon ska hon för första dagen till sin daglig verksamhetsplats. Jag hoppas verkligen att hon kommer att tycka att det är trevligt och att hon orkar genomföra de få timmarna och dagarna som hon är där. 

Jag fick svar från verksamhetschefen på psykiatrin i dag igen. Hon skrev att hon förstår att jag är bekymrad och orolig över min dotter men att hon hoppas att Es mående stabiliseras under hösten.

Gissa om jag också hoppas på det!!!


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...