onsdag 29 oktober 2014

En urna

Jag tog mig en långis med Troy i morse och avverkade 10,34 km. Traskade förbi pappa i vanlig ordning. Hemtjänsten var där och berättade för mig att diskningen efter den middag de lagar åt min pappa är en tilläggstjänst och kostar extra. Likaså om de startar diskmaskinen.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men nog är det helt helt uppåt väggarna att han ska betala för diskningen när han redan betalar för att de kommer och lagar en enkel måltid. En kastrull och en stekpanna är vad som används vilket jag inte tycker är något att tjafsa om. Det skulle inte förvåna mig om pappa säger upp den tjänsten helt och hållet i ren ilska. Jag kan faktiskt förstå honom i så fall!

Jag skjutsade pappa till sjukhuset i eftermiddags för att han skulle strålas. Själva strålningen gick snabbt men det är som lite besvärligt med allting. Han tar sig knappt i och ur bilen, blir fruktansvärt anfådd och trött och kan inte gå någon längre sträcka. Jag fick hämta en rullstol åt honom! 

När vi satt i bilen på väg hem så sade pappa att han är inte orkar något nu för tiden och att det vore bättre om han låg i en urna i backen. Ja inte är det då ett liv det där att ha smärtor from hell och inte orka något....

När vi väl var hemma igen så började han att harkla och ha sig och jag såg på honom att han var på väg att kräkas så jag sprang in i mammas rum, tittade under hennes fåtölj där jag visste att hon hade gömt undan bunkar ( som hon själv kräktes i när hon var sjuk ) och skyndade mig sedan in till pappa. Det var i grevens tid att han fick bunken!


E har fått komma hem nu :) Hon skulle till affären och handla lite käk och verkade på gott humör. Härligt!!!

Lägger in en lite snuskig bild denna gång ;-)




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...