måndag 6 oktober 2014

För sjuk

Jag somnade på sofflocket i en timme under eftermiddagen och tog där efter en promenad med Baltazar på 10,43 km. 
Pappa ringde under tiden och frågade om jag kunde komma och laga honom middag då han kände sig så trött, slut och dassig för att orka ställa sig och steka några kotletter. 

Självklart att jag ställer upp på sådant och då jag ändå traskar förbi honom varje dag under min promenad så kilade jag in och fixade krubbet till pappsen. 

Han kände sig bedrövad och nedstämd då han aldrig fick påbörja behandlingen i den där studien som var tänkt att köra igång i dag. De anser att han är för sjuk nu! Om det sedan beror på infektionen som han har i kroppen eller rent allmänt låter jag vara osagt, men han skulle i alla fall få strålas framöver. 

Grejen är att jag har läst någonstans att strålningen mest är för att stilla smärtan av att ha metastaser i skelettet och att den inte direkt botar cancern. 

Vidare så berättade pappa att nu har han beställt en gravplats och gravsten till mamma. Det känns jättebra att det äntligen är gjort så att vi får en plats att gå till. 

Jag har inte fått svar från damen på psykiatrin men hoppas att det kommer ett i denna vecka. Det känns angeläget att vi får till en träff snarast. 

Min kämpaglöd som jag hade tappat finns kvar ändå....måste jag ju säga!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...